‪Google+‬‏
نماینده باید کم بخورد! :: ماهنامه تحلیلی - تبیینی 57 ماهنامه تحلیلی - تبیینی 57

ماهنامه تحلیلی - تبیینی 57




نماینده باید کم بخورد!

چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ق.ظ

حواشی زندگی سیاسی یک نماینده مجلس

گفتگوی جنجالی 57 با نادر قاضی زاده 

بیشتر او را نماینده ای پُرکار و مردمی می شناسند که معمولاً با نطق های آتشین پیش از دستور و فریاد های یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) در میان نمایندگان مجلس زبانزد است. نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی سوژه گفت و گوی ماهنامه پنجاه و هفت است که با لهجه غلیظ و شیرین آذری اش به سوالاتی پیرامون شرایط و ویژگی های نماینده حقیقی مجلس شورای اسلامی و مسئله فساد اقتصادی پاسخ دهد. او معتقد است نماینده باید اهل ایثار باشد و در مقابل توطئه ها فریاد بزند.

 

  • نماینده تراز انقلاب اسلامیباید چگونه باشد؟

وظیفه اصلی نماینده ایجاد ارتباط بین مردم و نظام است. نماینده موظف است سیاست های کلی نظام رابداند و از طریق بالا دستی ها به پائین دستی ها القا کند. درخواست های به حق مردم را بیاورد و در چهارچوب قانون به سمع و اطلاع مسئولین عالی رتبه نظام برساند. اگر این اتفاق بیافتد دیگر کسی با رادیو بیگانه تماس نمی گیرد و به خارج از کشور متوسل نمی شود و باید خاستگاه شان در چهارچوب و داخل نظام باشد. وقتی نماینده می خواهد داوطلب شود باید مستقل باشد و کار کند. اگر مردم به شخص نماینده رای دهند او نماینده مردم است ولی اگر نماینده را گروه یا افراد خاصی انتخاب کنند او می شود نماینده آن گروه و افراد. نماینده نباید هزینه انتخاباتی پرداخت کند. دادن مهمانی و دادن شام و غیره نماینده را لوث می کند. اولاً وقتی شخص نماینده می شود او نماینده کل ایران است پس در تمامی امورات کشور اظهارنظر می کند. دوماً نماینده باید مقداری از انرژی فراوانش را برای حفظ و صلابت نظام و حفظ خطوط قرمز نظام و انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) و دفاع مقدس، ولایت مطلقه فقیه و رهبری صرف کند. مقداری از انرژی خود را باید برای مسائل فرهنگی نظام بگذارد. فرهنگ اولاست. باید به دنبال اقتصاد مقاومتی و تولید ملی برود. نماینده باید مبارزه کند. نماینده باید ریاضت بکشد. نماینده باید کم بخورد و کم بخوابد. دنبال رفاه نباشد و به دنبال تولید باشد. در جامعه همه به دنبال رفاه، امنیت و سپس تولید هستیم. این به ضرر مملکت است. اول باید به دنبال تولید باشیم. وقتی تولید ایجاد شود اشتغال ایجاد می شود و بیکاری مثل فساد از بین می رود و هزینه های دادگاه ها و دادسراها کم می شود در نتیجه امنیت برقرار می شود. وقتی تولید ایجاد شود ثروتمند می شویم و درآمد سرانه بالا می رود. وقتی امنیت ایجاد شود خود به خود رفاه را هم با خود می آورد. نماینده، نماینده عامه مردم است و باید با ائمه جمعه، روحانیون محترم، هیئت های عزاداری و مداحان عزیز هماهنگ شود و نماینده نباید تک روی کند. نمایندهباید بگوید کسانی که به من رای دادن یک چشم من هستند و کسانی که به من رای ندادند دو چشم من هستند. نماینده باید بگوید آنان که به من رای ندادند اشتباه نکردند بلکه من بی لیاقت بودم که نتوانستم به آنان خدمت کنم و آنان از من ناراحت هستند و رای ندادند. اما نماینده باید در مقابل مسائل فتنه محکم بایستد. باید با کسانی که در روز قدس 88 روزه خواری کردند و شعار نه غزه نه لبنان دادند برخورد کند. باید با کسانی که در روز عاشورا به مساجد حمله کردند برخورد کند. زیرا آنها ضد انقلاب هستند و حساب مردم با ضد انقلاب جدا است. نماینده نباید به دنبال شخص خاص برای منافع خاص و به دنبال افراد خاص برای پست ها باشد. نماینده نباید در انتصابات دخالت کن مگر اینکه شخص، ضد انقلاب یا از احزاب منحله باشد که قانون صراحتاً احزاب منحله را نام برده است. لذا به طور خلاصه وظیفه نماینده ایثار و ایجاد ارتباط بین مردم و نظام است.

  • چطور باید نماینده بین تعهدات حوزه انتخابیه خود و تعهد به مسائل کلان نظام تعادل ایجاد کند؟

سیاست های کلی نظام که مورد تائید رهبری است اولویت اول دارد. ما نباید تنها نگرش بخشی و حوزه ای داشته باشیم. اشتغال بحث عمومی کشور است. ما به ثروت از تحصیل اشاره می کنیم که بحث عمومی کشور است. می گوییم واردات کالاهای لوکس به کشور ممنوع است که بحث عمومی کشور است. در صادرات همه بایدکمک کنند چون وظیفه همه کشور است. ولی به حوزه ای مثل آذربایجان غربی ظلم شده است که در مورد آن چهار ب داریم. بی شغلی. در درآمد سالیانه از آخر اول هستیم یعنی بی پول هستیم. در شاخص بهداشتی بیست و هشتم هستیم و از آخر چهارم هستیم یعنی بی بهداشت هستیم. در سواد در جایگاه سی ام هستیم و از آخر دوم هستیم یعنی بی سوادیم. من وظیفه دارم و در آذربایجان غربی با رای مردم ارومیه انتخاب شدم و باید تعصب داشته باشم و تعصب من هم از دینم است. ولی نه آنطور که همیشه کار را رها کنم و در تهران چهل ماه بخورم و بخوابم و نزدیک انتخابات به حوزه انتخابیه بروم. من خانواده ام را تهران نیاوردم ولی بعضی ها برای خود پل ارتباطی و ترقی و نردبان پیشرفت می سازند. آدم باید با ملت راستگو باشم و من هر پنجشنبه در دفتر حوزه انتخابیه ملاقات عمومی دارم مگر آن زمان که در ارومیه نباشم.درب اتاق نماینده باید به روی همه باز باشد. نماینده باید عالم به عمل و مرد عمل باشد و باید مستضعف پسند باشد. نماینده باید ولایت مدار باشد.

  • معمولاً دیده می شود که شما به حوزه انتخابیه تان و خصوصاً دریاچه ارومیه خیلی تعصب نشان می دهید. لطفا بیشتر در این مورد صحبت بفرمائید.

در مورد فاجعه دریاچه ارومیه باید عرض کنم حیات و ممات ارومیه به این دریاچه است و زیست محیط آن فقط مربوط به آذربایجان نیست بلکه مربوط به کل کشور و چند کشور همسایه است. وقتی ما احساس خطر می کنیم نباید الله اکبر بگوییم؟ وقتی در سیستان و بلوچستان سربازی شهید می شود من اولین نفر تذکر می دهم و در پالایشگاه آبادان یک نفر کشته می شود من تذکر می دهم و در ذوب آهن اصفهان چهارنفر کارگر آسیب می بینند من سوال می کنم و تذکر می دهم و هیئت تفحص به آنجا می فرستم و ملی نگاه می کنم. وقتی یک میلیارد و سیصد و بیست میلیون تن سیب درختی تولیده شده روی دست مردم مانده است نباید صدایمان در بیاید؟ ما هم برای سیب زمینی اردبیل و هم برای سیب درختی خودمان اعتراض می کنیم. من سه شنبه هااز تهران سوار هواپیما به سمت ارومیه و مستقیماً به دفتر می روم و کارهای روزهایی که نبودم را انجام می دهم و بعد بیشتر به مدارس و حتماً به مساجد و هیئت های مذهبی سر می زنم و پنجشنبه ها هم ملاقات عمومی را بدون استثنا انجام می دهم و در نماز جمعه هم بدون استثنا حضور دارم.

  • دکتر قاضی پور در پایان نطق هایی که دارید یا ابوالفضل (ع) و یا حسین (ع) می گوید. دلیل آن چیست؟

یل یاتان طوفان یاتان/یاتماز حسینی پرچمی. انقلاب شکوهمند اسلامی با شعار امام حسین (ع) پیروز شد. در هشت سال دفاع مقدس با شعار امام حسین (ع) موفق به پایداری و مقاومت و پیروزی شدیم. در جریان تهدیدات و تحریم ها شعار ما حسین (ع) است. حضرت امام (ره) گفت کل یوماً عاشورا کل ارضاً کربلا هر روز عاشوراست و زمین ما کربلاست. باید باب شهادت و مجاهدت و ایثار امام حسین (ع) را همیشه زنده نگه داریم.

  • کلا آدم خشنی هستید یا فقط در نطق هایتان این قدر خشن رفتار می کنید؟ اصلا نماینده باید این قدر خشن باشد؟

من پشت پرده را می بینم که منابع بیت المال را بعضی ها چطور می برند، مثل وزیر بهداشت و درمان که الان پول ده درصد هدفمند کردن یارانه ها و یک درصد ارزش افزوده را به پول تو جیبی تبدیل کرده و از سهمیه سیصد میلیاردی آذربایجان غربی شصت میلیارد پرداخت کرده، وقتی این را می بینیم صدایمان در نیاید؟ راه آهن اصفهان-شیراز پانصد و بیست و هشت کیلومتراست و کوه و دره و شیب و ارتفاع دارد و راه آهن مراغه-ارومیه صد و هشتاد و یک کیلومتر است و یک سوم آن است و هر دو را در یک روز کلنگ زدند،اما آن تمام شد و راه آهن ما هنوز تمام نشده، صدایمان در نیاید؟ اصفهان کمربندی شرق و غرب و شمال دارد و ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی یک کمربندی ندارد، صدایمان در نیاید؟نام فرودگاه بین المللی شیراز شهید دستغیب و نام فرودگاه اصفهان شهید بهشتی استو نام فرودگاه بین المللی مشهد شهید هاشمی نژاد و نام فرودگاه بین المللی تبریز شهید مدنی است. ما الان هفت سال است که می گوییم فرودگاه ارومیه را به نام شهید باکری نام گذاری کنید نمی کنند، صدایمان در نیاید؟

  • البته که باید نماینده مجلس از حق مردم که به او رای داده اند دفاع کند ولی آیا باید خشن رفتار کرد؟

این خشن رفتار کردن نیست بلکه وقتی توطئه علیه ملت ایجاد می شود صدای آدم در میاید. اولین آیه ای که به پیغمبر وارد شده اقرا است یعنی بخوان و با سواد باش. چرا نه میلیون و هفتصد نفر بی سواد داریم؟ چرا حدوداً چهارمیلیون دختر و پسر بین شش تا هجده ساله بازمانده از تحصیل داریم؟ فقط آنهایی که در سال 93 قبول شدند و به سال تحصیلی 94 نرفتند چهارصد و سی هزار نفر هستند. نود درصد معتادان از بی سوادها هستند. وقتی مملکت اینقدر بی سواد دارد صدایمان در نیاید که مسئول آن کیست؟ همه مسئول هستند. آن دیدگاه شماست که خشن برخورد می کنم. خشونت را در جاهایی که با ضد انقلاب درگیر می شویم نشان دادیم و خواهیم داد و تاثیر گذار بوده و برای حفظ مملکت بکش تا زنده بمانیم.

  • با توجه به پرونده های فساد که مطرح است نظر شما درباره فساد میان مسئولین چیست؟

بحث بسیار مهمی را مطرح کردید. فساد رانت و اطلاعاتی است که فساد اقتصادی را به وجود می آورد. من و شما که نمی دانیم هیئت دولت می خواست به بندرعباس برود و به هر فرد اهل ابوموسی مجوز واردات خودرو دهد. کسی این اطلاعات را به آن دلال داده بود و آن دلال هم خودرو خریده بود و همین که هیئت دولت به بندرعباس رسید و این مسئله را گفت، آدم های آن فرد به هر فرد اهل ابوموسی پنج میلیون دادند ومجوز آنها را گرفتند و فردا آن ماشین ها ترخیص شد. چطور می شود که امروز تعرفه شرکت پایین می آید و همان ساعت کشتی ها لنگر می اندازند؟ این از رانت است. من رئیس کمیسیون مشترک تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی هستم و با اطلاعات عمل کردیم و همه احکام و مسائل زمین خواری و ارز و رانت اطلاعاتی را گردآوردیم که یک سازمان مستقل زیر نظر قوه قضائیه تشکیل شود. پایه تمام فسادهای های اخلاقی، فساد مالی و پول های حرام است.

  • آیا فعالیت این سازمان با فعالیت های نظارتی دولت در این زمینه تلاقی پیدا نمی کند؟

الان نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بازرسی دارند کار می کنند، اینها باید یک جا جمع بندی شوند. ما می گوییم یک سازمان مستقل زیر نظر قوه قضائیه و قضات جامع الشرایط و پاک دست به این پرونده ها حکم های بزرگ بدهند.

  • برخی ها می گویند چون مجلس در اواخر دوره اش قرار دارد طرح هایی را ارائه می کند که برای دوره بعد از آن  بهره برداری کند.

من اولین نفر درباره دکل گمشده صحبت کردم که همه هم می خندیدند. ما در تحقیق و تفحص هایی که انجام می دهیم هیچ پولی از مجلس نمی گیریم. یکی از خودروسازان را ممنوع الخروج کردیم و بعداً فهمیدند که او چقدر پول خارج کرده بود. قوه قضائیه با مستندات ما با ممنوع الخروجی او موافقت کرد و مقداری از پول ها را برگرداندند. پرونده بابک زنجانی از تحقیق و تفحص مجلس بیرون آمد و حقیر آن را به حضرت آیت الله آملی لاریجانی تحویل دادم. پرونده ششصد و پنجاه میلیون یورویی که آقای سیف و آقای نعمت زاده با پارتی بازی به مدلل دادند در شورای رقابت مطرح بود و شاکی هم جناب آقای دکتر توکلی بود. مجلس آن شور و شوق مبارزه با مفاسد را ندارد ولی تعدادی از آنها آن شور و شوق را دارند.

  • در خصوص پول هایی که گروه ها، احزاب یا حتی دولت به نمایندگان مجلس می دهند مسائلی مطرح می شود. نظر شما در این مورد چیست؟

در دفتر ما تعدادی افراد می آیند که اجاره خانه شان را پرداخته نکرده اند و نماینده باید از دیگران این هزینه را بگیرد و به آنها بدهد و من الحمدا... نگرفتم. به آقایان نمایندگان بن دادند که به مستضعفان بدهند. این که اشکالی ندارد. لذا درباره نمایندگانی که از بهزیستی و تامین اجتماعی پول گرفته اند و به مستضعفان شان داده اند حرفی نداریم. منظور ما کسانی است که برای خودشان پول گرفتند و آنجا است که واویلاست. هزینه نمایندگی خیلی بالاست. رئیس شرکت شهرک صنعتی فلان استان سه برابر من حقوق می گیرد. در مجلس اضافه کار و حق ماموریت وجود ندارد ولی ما با شرافت زندگی می کنیم. تا حالا شنیدید ما از یک نفر یک چای زور بگیریم؟ محل خواب من هم در اینجا در دفتر کارم است و بیشترین ساعت عمرم را هم یا در ارومیه و یا در اینجا می گذرانم. نمایندگی شغل بسیار سختی است و هرکس با این وضعیت کاندید شود و کار کند ایثار می کند و بعضی ها عاشق اند و بعضی ها بیماراند که می خواهند کار را سطحی بگیرند و بعضی ها هم نمایندگی مجلس را پلکان ترقی کردند.

  • آیا از طرف مثلاً وزرا به خاطر دریافت رای اعتماد یا غیره به شخص شما پیشنهاد خاصی شده است؟

خیال آنهایی که از روز اول فهمیدند من امضایم را پس نمی گیرم راحت است و هیچکس هم الحمدا... جرأت دادن چنین پیشنهاداتی را ندارد. آنها آدم شان را می شناسند که پیشنهاد می دهند و آنها به دنبال کسانی هستند که شب تا صبح می روند کنار وزیر و صبح می آیند که مثلاً به وزیر رای اعتماد دهند. من از هیچ وزیری برای استخدام دخترم، پسرم، برادرم، خواهر زاده ام درخواست نمی کنم و من عضو فراکسیون کارگری و نوکر کشاورزان و کارگران و تولید هستم و افتخار هم می کنم که هوادار کارگران، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و نقاط محروم هستم و می بینید که هر روز هم سر آنهایی که باید، فریاد می زنیم.

۹۴/۱۲/۰۵

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">