‪Google+‬‏
نهمین شماره ماهنامه 57 منتشر شد :: ماهنامه تحلیلی - تبیینی 57 ماهنامه تحلیلی - تبیینی 57

ماهنامه تحلیلی - تبیینی 57




نهمین شماره ماهنامه 57 منتشر شد

سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۲۰ ق.ظ

 

چایت را شیرین کن!

در این پرونده در گفت و گو ها و آثاری مبحث اخلاق تشکیلاتی و تعریف و اهمیت آن در یک سازمان دانشجویی مورد توجه قرار گرفته است. «شیطان بسیجی ها را بیشتر وسوسه می کند»، «به دنبال آرمان باشیم، نه آرم»، « مدیریت توحیدی در تشکیلات»، «تشکیلات معبود نشود» و «پاسدار ارزشها باشیم نه پاسدار منافع خود»، از جمله عناوین موجود در این پرونده هستند.

 

فعالیت تشکیلاتی خانم ها جایز نیست؟!

در پرونده «قشر خاکستری» در گفت و گوهایی علاوه بر تبیین ویژگی های قشر خاکستری در دانشگاه ها به بررسی مسئله ی فرآیند جذب نیرو در تشکل های دانشجویی و معرفی روش های صحیح این فرایند پرداخته شده است. «قشر خاکستری یعنی...»، «یک اقلیت دانشجویی»، «فعالیت تشکیلاتی خانم ها جایز نیست!» و «ماهیگیری به سبک دانشجویی» از جمله عناوین این  پرونده اند.

 

سیاست بازی!

نظر به اهمیت انتخابات سال جاری و لزوم تعریف درست کار سیاسی و حدود و ثغور آن در دانشگاه، در پرونده «سیاست بازی» به مرز میان «فعالیت سیاسی دانشجویی» و «سیاسی کاری در دانشگاه» خصوصا در بسیج دانشجویی و در گفت و گو با برخی فعالین سابق بسیج دانشجویی پرداخته شده است. «در انتخابات سال 76 اصلح را معرفی کردیم» ، «تشکل های یکبار مصرف»، «تریبون بسیج دانشجویی نباید خرج احزاب شود» و «سال 92 دغدغه مردم را نفهمیدیم ؛ با سر به زمین خوردیم» از جمله عناوین و تیترهایی است که در این پرونده به چشم می خورد.

 

دور هم نشینی در دفتر بسیج فعالیت محسوب نمی شود!

پرونده چهارم با عنوان «نخبه ی علمی یا نخبه ی تشکیلاتی» نسبت بین نخبگی علمی و نخبگی فرهنگی و راهکارهای موفقیت همزمان در عرصه های درسی و امور تشکیلاتی مورد بحث و تحلیل قرار گرفته است. در این پرونده با برخی از فعالین سابق تشکل های دانشجویی که همزمان با فعالیت های تشکیلاتی، به امور درسی نیز توجه ویژه داشته اند گفت و گوهایی انجام شده است. «تحصیلات تکمیلی قدرت تاثیرگذاری را بالا می برد»، «تحصن در فرودگاه مهرآباد معدلم را خراب کرد» ، «بسیجی که درس نخواند مدیون است» و «دور هم نشینی در دفتر بسیج فعالیت به حساب نمی آید» از عناوین این پرونده است.

 

نهمین شماره 57 با آثار و گفت و گوهایی با «آیت الله جاودان» ، «حجت الاسلام نظافت» ، «علیرضا زاکانی» ، « مهدی تلوری» ، «حسین یکتا» ، «حجت الله عبدالملکی» ، «رامین شمسایی» ، «الهام اکبری» و ... در 100 صفحه منتشر شده است.

 

اشتراک 57

دانلود نسخه پی دی اف این شماره

 

۹۴/۰۶/۰۳

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">