‪Google+‬‏
َشماره دهم 57 منتشر شد :: ماهنامه تحلیلی - تبیینی 57 ماهنامه تحلیلی - تبیینی 57

ماهنامه تحلیلی - تبیینی 57




َشماره دهم 57 منتشر شد

يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۲۵ ب.ظ

روز به روز به زمان برگزاری انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم . برگزاری انتخابات در همه ی این سال ها با شبهه ی نظارت استصوابی از سوی شورای نگهبان روبرو بوده است و این موضوع  به عنوان اسم رمزی برای ایجاد فتنه در کشور در آمده است لذا  در پرونده « بوی فتنه» سعی شده تا از ابعاد گوناگون به این شبهه پاسخ داده شود . «نگاهی گذرا به نظارت انتخاباتی شورای نگهبان در قانون اساسی» ، «مقایسه ی کارکرد نهاد های مشابه شورای نگهبان در سایر کشورها» ، «گفت و گو با عباسعلی کدخدایی» ، «گفت و گو  با الهه کولایی» ، «گفت و گو با سید محمد غرضی» ، «گفت و گو  با احمد توکلی » ، «گذری بر عملکرد شورای نگهبان در اولین دهه انقلاب اسلامی» و ... از مطالب این پرونده محسوب می شوند.
با توجه به اهمیت خوابگاه دانشجویی در شکل گیری شخصیت و آینده ی دانشجویان و ضرورت شناسایی فرصت های بکر این فضا برای انجام کارهای تشکیلاتی  با مطالبی از قبیل :«نگاهی به پتانسیل ها و آسیب های خوابگاه در گفت و گو با احمد برجعلی» ، «نگاهی به فرصت های فرهنگی در خوابگاه دختران» ، «8 ایده خوابگاهی که قبل از مرگ باید تجربه کنید!» ، «گفت و گو با مسئول اسبق بسیج دانشگاه چمران» ، «گفت و گوی صمیمانه در جمع دانشجویان خوابگاهی» و ..  در پرونده ی «خوابگاه یا بیدارگاه؟!» به این مسئله ی جذاب دانشجویی پرداخته شده است.
در پرونده ی «اشرافیت زیر پوست انقلابی گری» سعی شده تا به این پرسش ها پاسخ داده شود که «آیا خوب زندگی گردن با اشرافیت طلبی و تجمل پرستی نفاوت دارد؟» و «آیا ضرورتا باید به هر انسان برتر مادی ، به چشم یک فرد کتجمل طلب نگاه کنیم؟» به همین منظور  در این پرونده به «گفت و گو با استاد ابوالفضل بهرام پور» استاد برجسته قرآن نشستیم تا با استناد بر آیات قرآن به پاسخ هایی برسیم.«گفت وگو با حجت الاسلام مستشاری» ، «ساده زیستی در سیره علما» ، «نقدی بر رفتارهای حزب اللهی که بوی اشرافیت می دهد» ، «آیا حرم امام (ره) راحل نماد اشرافی گری است؟» ، « گفت و گو با خانم نیلچی زاده» ، «خاطراتی از سیره شهدا» و ... از دیگر مطالب این پرونده به شمار می رود.
هدف از پرونده «نماز جمعه تراز انقلاب » ذکر فلسفه ی نماز جمعه و بیان اهمیت و کارکرد آن و بدست آوردن راه حل هایی برای افزایش سطح کمی و کیفی این فریضه اجتماعی- سیاسی مسلمانان بوده است. « گفت و گو با آیت الله حائری شیرازی» ، «بازخوانی خطبه های مقام معظم رهبری در نماز جمعه ی ابتدای انقلاب»، «گفت و گو با آیات عظام موحدی کرمانی و امینی» ، «ائمه ی جمعه تهران از آغاز تا کنون» ، «مرثیه مصلی» ، «گفت و گو با حجت الاسلام سید رضا تقوی» ، «بخش هایی از اولین خطبه نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی» و ... مطالبی هستند که به شکل گیری این پرونده انجامیده است.
نشریه تحلیلی – تبیینی « پنجاه و هفت » از محصولات مرکز رسانه ای ۵۷ قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی به مدیرمسئولی محمدسعید سرافراز و سردبیری محمدحسن صادق پور است و شماره دهم آن در 96 صفحه منتشر شده است. 

 

فایل pdf نشریه را از اینجا دانلود کنید.

ّبرای دریافت اشتراک نشریه به اینجا مراجعه کنید.

 

همچنین کانال تلگرام ۵۷ به آدرس:
telegram.me/mag57online
محلی برای اشتراک محصولات این مرکز رسانه ای است‌ که با عضویت در آن می توانید در جریان تولیدات این مرکز قرار بگیرید

۹۴/۰۸/۲۴

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">